تاريخ : 29 / 3 / 1392برچسب:, | 3:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نائب رئیس مجلس صبح امروز با رئیس جمهور منتخب مردم دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دیدار کرد و انتخاب وی را تبریک گفت.

در این دیدار دو طرف با تشریح مسایل جاری کشور، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را مهمترین اولویت مردم دانستند.

حجت الاسلام ابوترابی برای حل این مسئله توسط دولت آینده آرزوی موفقیت کرد.

عضو هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا در این دیدار بر آمادگی قوه مقننه در جهت همکاری و مساعی دولت تاکید کرد و گفت: مجلس این آمادگی را دارد تا بهترین سطح همکاری با رییس جمهور منتخب و دولت یازدهم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس آمادگی لازم را دارد تا عالی ترین سطح همکاری را با دولت آینده برای تشکیل کابینه داشته باشد.

همچنین نایب اول رییس مجلس شورای اسلامی در اولین ساعات اعلام پیروزی منتخب یازدهم در روز شنبه نیز به صورت تلفنی، با حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت‌وگو کرد و پیروزی ایشان را تبریک گفت.

 

 

برچسب ها: دیدار ، ابوترابی ، حسن ، روحانی ،



تاريخ : 29 / 3 / 1392برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری ظرفیت کشور و هم مردم را نشان داد و مایه عزت نظام شد.

به گزارش فارس، محمد‌رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اعضای بنیاد فردوسی، به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری ظرفیت کشور و هم مردم را نشان داد و مایه عزت نظام شد.
 
وی افزود: نباید فضای ایجاد شده در کشور را بر اساس نگاه قیم‌مآبانه و خودخواهانه برهم زد و انشاء‌الله بتوانیم این فضا را با تجربه از هشت سال دوره اصلاحات حفظ کنیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر فعال شدن NGOها در کشور، خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحات به فعالیت‌های NGOها بسیار توجه می‌شد ولی در این هشت سال با تنگ نظری مواجه شد از این رو به نظر من فعال شدن NGOها باید در اولویت قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه ویژگی بارز NGOها انگیزه بالای نیروهایش است، یادآور شد: NGOها در حل بحران‌های اجتماعی و کاهش گسست نسل‌ها بسیار تاثیرگذارند.
 
عارف تصریح کرد: رویکرد دولت آینده نمی‌تواند ادامه رویکرد دولت فعلی باشد. باید نگاه امنیتی به همه بخش‌ها و مخصوصا نهادهای مدنی برداشته شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: فضای جدید مطالبات جدیدی را برای اصلاح‌طلبان ایجاد کرده است که امیدواریم این مطالبات در جایگاه خود پاسخ داده شود و زمینه های لازم نیز در کشور مهیا شود.

برچسبها : عارف. ریاست جمهوری.اصلاحات.مجمع تشخیص مصلحت نظام



تاريخ : 29 / 3 / 1392برچسب:, | 7:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شورای نگهبان صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را طی نامه شماره ۵۱۰۴۴/۳۰/۹۲ مورخ ۲۹/۳/۹۲ تایید کرد.

خبرگزاری فارس: شورای نگهبان صحت انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ را تایید کرد

به گزارش  خبرگزاری فارس  وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای  اعلام کرد که شورای نگهبان صحت انتخابات ریاست جمهوری 92 را تایید کرد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات کشور بدین شرح است:

در اجرای ماده (79) قانون انتخابات ریاست جمهوری به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی می رساند، شورای محترم نگهبان صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را طی نامه شماره 51044/30/92 مورخ 29/3/92 تایید نمود و بدین ترتیب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب دوره یازدهم ریاست جمهوری برگزیده شدند.

فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تکریم حضور حماسی و با عظمت مردم فهیم و بزرگوار ایران اسلامی در عرصه انتخابات پر شور 24 خرداد ماه 1392 بار دیگر از عموم مردم عزیز و همه کسانی که ما را در امر برگزاری این انتخابات با شکوه یاری رساندند تشکر و قدردانی می گردد

برچسب ها : هاشمی.خاتمی.مقام معظم رهبری.خامنه ای.رفسنجانی.آمریکا.ایران.bbc.صدای آمریکا.بی بی سی .فارس.خلیج.حسن روحانی.رئیس جمهور.منتخب.خلیج فارس.عقاب.عقاب نیوز



تاريخ : 29 / 3 / 1392برچسب:, | 3:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

پس از انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم گزینه‌های مختلفی برای وزارتخانه‌های دولت در دست بررسی هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه با کسب 50.71 از آرای مردم به‌عنوان رئیس جمهور منتخب ملت برگزیده و مأمور تشکیل کابینه یازدهم شد.

اصل 133 قانون اساسی  می‌گوید، وزرا توسط رئیس‏‌جمهور تعیین‏ و برای‏ گرفتن‏ رأی‏ اعتماد باید به‏ مجلس‏ معرفی‏ شوند، بر همین اساس پس از برگزاری مراسم تنفیذ در روز 12 مرداد و همچنین برگزاری مراسم سوگند (تحلیف) در صحن علنی مجلس، رئیس جمهور موظف است که ظرف یک هفته وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

از امروز تا پایان مهلت قانونی برای معرفی وزرای پیشنهادی، حجت‌الاسلام حسن روحانی 53 روز فرصت دارد که وزرای پیشنهادی خود را انتخاب کند.

شنیده‌های خبرگزاري تسنیم حکایت از این دارد که رئیس جمهور منتخب تاکنون با برخی شخصیت‌ها و چهره‌ها برای تصدی سمت‌های مختلف در کابینه یازدهم رایزنی‌ کرده و گزینه‌های مختلفی برای تصدی پست‌های مهم دولتی مطرح شده‌اند.

  هنوز هیچ‌کدام از اعضای کابینه به‌طور قطعی مشخص نشده‌اند و رایزنی‌ها با این افراد و همچنین بررسی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

آنچه در ذیل می‌آید گزینه‌های احتمالی 24 سمت مهم دولتی است كه تسنيم آن را منتشر كرده است:

1- معاون اول رئیس‌جمهور: محمدرضا عارف، محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده؛ (در این زمینه محمدرضا عارف بیشترین شانس را دارد ولی اگر به هر دلیل وی به این سمت منصوب نشود، نجفی بیشترین شانس را خواهد داشت و اگر نجفی به سازمان برنامه و بودجه برود مهرعلیزاده محتمل‌ترین گزینه برای تصدی معاونت اولی دولت حجت‌الاسلام روحانی است.) از آل‌اسحاق و جهانگیری نیز یاد شده است.

2- وزارت اطلاعات: حجت‌الاسلام علی یونسی و حجت‌الاسلام مصطفی محقق‌ داماد مطرح‌ترین گزینه برای این وزارت‌خانه هستند؛ (در صورت ماندن یونسی در دفتر تحقیقات و مطالعات استراتژیک، احتمالاً محقق داماد تنها گزینه تصدی وزارت اطلاعات خواهد بود و در صورت اینکه محقق داماد رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک شود، یونسی وزیر اطلاعات خواهد شد). در این بخش از حجت الاسلام شفیعی معاون اسبق وزارت اطلاعات نیز ذکری به میان آمده است.

3- وزارت امور خارجه: محمود واعظی، علی‌اکبر صالحی و کمال و صادق خرازی گزینه‌های مطرح برای این وزارت‌خانه هستند که در این میان شانس محمود واعظی از دیگران بیشتر است.

4- وزارت کشور: حجت‌الاسلام ناطق نوری، مجید انصاری و اسحاق جهانگیری مطرح‌ترین گزینه‌ها برای تصدی این وزارت‌خانه مهم در دولت حسن روحانی هستند. گفته می‌شود به‌احتمال قوی، ناطق نوری تصدی این وزارتخانه را نمی‌پذیرد، و از این روی شانس جهانگیری بسیار بیشتر از دیگران خواهد بود.

5- وزارت اقتصاد: گفته می‌شود در حال حاضر محمدباقر نوبخت تنها گزینه وزیر اقتصاد است و احتمالاً "نیلی" که هم اکنون مشاور وی است، به‌عنوان مدیرکل مناطق آزاد اقتصادی معرفی می‌شود.

6- دبیر شورای عالی امنیت ملی: شنیده شده است که علی‌اکبر ولایتی به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب خواهد شد.

7- وزارت دفاع: حسین دهقان، علی شمخانی و اکبر ترکان گزینه‌های تصدی وزارت دفاع هستند که در این میان شانس حسین دهقان بیشتر از دیگران است.

8- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: گفته می‌شود علی مطهری تنها گزینه این وزارتخانه است و احتمالاً سلطانی‌فر به‌عنوان معاون وی در این وزارتخانه انتخاب خواهد شد.

9- وزارت دادگستری: از حجت‌الاسلام شوشتری به‌عنوان گزینه مطرح برای وزارت دادگستری نام برده می‌شود و در عین حال گفته می‌شود که احتمال دارد حجت‌الاسلام روحانی مرتضی بختیاری وزیر فعلی دادگستری را برای ابقا در سمت خود به مجلس معرفی کند.

10- وزارت ورزش و جوانان: محمد دادکان و سعید فائقی گزینه‌های اصلی تصدی این وزارت‌خانه هستند.

11- وزارت نفت: از بیژن نامدار زنگنه و سیدکاظم وزیری هامانه به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های تصدی این وزارت‌خانه کلیدی نام برده می‌شود.

12- ریاست سازمان انرژی اتمی: علی‌اکبر صالحی وزیر فعلی امور خارجه، غلام‌رضا آقازاده و حسین فریدون شانس‌های اصلی تصدی ریاست‌ انرژی اتمی هستند.

13- وزارت رفاه و امور اجتماعی: مرتضی بانک و صفدر حسینی گزینه‌های اصلی تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

14- وزارت ارتباطات: از نصرالله جهانگرد به‌عنوان گزینه اصلی تصدی این وزارت‌خانه نام برده می‌شود.

15- وزارت علوم: جعفر توفیقی، عبدالله جاسبی و جواد اطاعت گزینه‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که در این میان شانس جعفر توفیقی از دیگران بیشتر است. جعفر توفیقی سابقه تصدی وزارت علوم در دولت خاتمی را هم دارد.

16- وزارت بهداشت و درمان: گفته می‌شود صلاح‌الدین دلشاد و مسعود پزشکیان گزینه‌های اصلی این وزارت‌خانه هستند.

17- وزارت راه و شهرسازی: از علی عبدالعلی‌زاده و علی‌اکبر آقایی به‌عنوان گزینه‌های تصدی این وزارت‌خانه نام برده می‌شود.

18- وزارت صنعت، معدن و تجارت: گفته می‌شود محمد نهاوندیان رئیس فعلی اتاق بازرگانی ایران از جمله افرادی است که به‌احتمال زیاد برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد شد.

19- مشاور ارشد رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری: گفته می‌شود محمدرضا نعمت‌زاده که رئیس ستاد  انتخابات حسن روحانی بود، به‌عنوان مشاور ارشد رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری منصوب خواهد شد.

20- مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور: حسین فریدون گزینه اصلی تصدی سمت ریاست دفتر رئیس‌جمهور است.

21- رئیس مرکز امور مشارکت زنان: زهرا پیشگاهی‌فر به‌احتمال فراوان به سمت ریاست مرکز امور مشارکت زنان منصوب خواهد شد.

22- معاون پارلمانی رئیس جمهور: حجت الاسلام قدرت‌الله علیخانی و حجت الاسلام تیمورعلی عسگری از جمله افرادی هستند که بیشترین شانس را برای تصدی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور دارا هستند.

23- معاونت اطلاع‌رسانی دولت: شنیده شده است که علیرضا الفت به سمت معاون اطلاع‌رسانی دولت منصوب خواهد شد.

24- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: از معصومه ابتکار به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه ریاست سازمان حفظ محیط زیست نام برده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران:هنوز هيچ مقام و منبع رسمي اي در دولت منتخب اين گزينه ها را تاييد نكرده است و به نظر مي رسد صرفا گمانه زني هاي رسانه اي در اين خصوص صورت گرفته است.

 

 

برچسب ها : هاشمی.خاتمی.مقام معظم رهبری.خامنه ای.رفسنجانی.آمریکا.ایران.bbc.صدای آمریکا.بی بی سی .فارس.خلیج.حسن روحانی.رئیس جمهور.منتخب.خلیج فارس.عقاب.عقاب نیوز



تاريخ : 29 / 3 / 1392برچسب:, | 6:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آيت‌الله صادق آملي‌ لاريجاني رئيس قوه قضائيه عصر امروز با حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب ملت ديدار و گفتگو کرد.
به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در ابتداي اين ديدار تاكيد كرد: با حفظ استقلال دستگاه قضايي آماده همكاري با دولت و كمك به بهبود امور هستيم.

رئيس قوه قضاييه حضور حماسي مردم در انتخابات رياست جمهوري را نشانه‌اي از پايبندي مردم به آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي دانست و با تاكيد بر اينكه علاوه بر تبريك به منتخب ملت، بايد به ملت بزرگ ايران نيز تبريك گفت اضافه کرد: بايد پاسخ حضور حماسي مردم و راي آنان را با تلاش و همت و خدمت صادقانه داد چرا كه اين مردم شايسته خدمت رساني هرچه بهتر هستند.

رئيس دستگاه قضا محور نخستين ديدار خود با رئيس جمهور منتخب مردم را تعامل قوا اعلام كرد و گفت: قواي سه‌گانه خدمت بيشتر به مردم عزيز و پيشبرد اهداف جمهوري اسلامي ايران را با همكاري كامل مي‌توانند برآورده كنند.
آيت‌الله آملي لاريجاني همكاري ميان قواي سه‌گانه را بسيار ضروري خواند و با تاكيد بر آمادگي دستگاه قضايي براي تعامل با قوه مجريه اظهار كرد: قطعاً‌ دعاي خير بزرگان و اهل معنا پشت سر منتخب ملت خواهد بود و اميدواريم خداوند به ايشان در انجام وظايف توفيق عنايت كند.

در اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني نيز با تأكيد بر جايگاه مهم قوه قضاييه گفت: قوه قضاييه حافظ حقوق ملت، حافظ آزادي‌ها و عدالت است و بايد با تمام قوا براي پيشگيري از وقوع جرم اقدام كند و دو قوه مجريه و قضاييه نيازمند همكاري مستمر هستند.

رئيس جمهور منتخب تأكيدكرد: همكاري و هماهنگي ميان قوا  مرز ندارد چرا كه هدف تأمين منافع كشور و حل و فصل معضلات مردم است.

هاشمی.خاتمی.مقام معظم رهبری.خامنه ای.رفسنجانی.آمریکا.ایران.bbc.صدای آمریکا.بی بی سی .فارس.خلیج.

حسن روحانی.رئیس جمهور.منتخب.



تاريخ : 29 / 3 / 1392برچسب:, | 8:0 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالیکه یکی از روزنامه ها، مدعی شده «خاتمی حاضر نيست به منتخب مردم تبريک بگويد» اطلاعات خبرنگار «انتخاب» حکایت از بی اطلاعی این روزنامه در این زمینه دارد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ پس از پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، سید محمد خاتمی یکی از اولین افرادی بوده که به صورت تلفنی به روحانی تبریک گفته است.

خاتمی در این تماس برای روحانی آرزوی موفقیت کرده است.

روحانی نیز در این تماس نسبتاً طولانی، از رییس جمهور سابق کشورمان تشکر کرده است.

هاشمی.خاتمی.مقام معظم رهبری.خامنه ای.رفسنجانی.آمریکا.ایران.bbc.صدای آمریکا.بی بی سی .فارس.خلیج.



تاريخ : 28 / 3 / 1392برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که بعد از برگزاری مراسم نتفیذ حسن روحانی رییس‌جمهور منتخب، احتمالا مراسم تحلیف در مجلس 13 مرداد برگزار می‌شود.
 
محمد دهقان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 12 مرداد سالروز انتقال دولت است که مراسم تنفیذ در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
 
وی در خصوص زمان برگزاری مراسم تحلیف نیز گفت: احتمالا یکشنبه 13 مرداد مراسم تحلیف در مجلس برگزار می‌شود و بعد از آن رییس جمهور موظف است ظرف یک هفته کابینه خود را به مجلس معرفی کند.
 
دهقان گفت:‌ نحوه برگزاری مراسم تحلیف در آیین‌نامه قید شده است در این مراسم رییس جمهور فعلی حضور خواهد داشت و وزیر کشور نیز گزارشی از روند برگزاری انتخابات می‌دهد.  وی ادامه داد: در این مراسم که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار می‌شود آقای روحانی طبق اصل 121 سوگند نامه‌ای را قرائت می‌کند و سپس آن را امضا می‌نماید.
 
گفتنی است در اصل 121 قانون اساسی آمده است رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان تشکیل می‌شود، سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضا می‌کند که متن سوگند نامه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 من به عنوان رییس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیج اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فدارکار نگهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.



تاريخ : 28 / 3 / 1392برچسب:, | 11:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور صبح امروز با حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد با روحانی رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس،‌ دقایقی پیش محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس‌جمهور با تبریک به حجت‌الاسلام روحانی و آرزوی توفیق در اداره کشور با وی درباره برخی مسائل روز تبادل نظر کرد.

حجت‌الاسلام روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب 50.8 درصد آرا یازدهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شد.



تاريخ : 26 / 3 / 1392برچسب:, | 8:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران مزار شهدای 72 تن را زیارت کرد.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران با حضور در مزار شهدای 72 تن ضمن قرائت فاتحه قبور این شهدا را زیارت کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دقایقی پیش حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمان های امام و انقلاب تجدید میثاق کرد.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام حسن روحانی یازدهمین رئیس جمهور منتخب ملت ایران دقایقی پیش با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کرد.  
 
در این مراسم حجت‌الاسلام حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره)، حسن روحانی را همراهی کرد.  
 
براساس این گزارش اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی وی را در این مراسم همراهی می‌کنند و قرار است حسن روحانی لحظاتی دیگر با حضور در جمع خبرنگاران با آنان صحبت کند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس مجلس شوراي اسلامي با رئیس‌جمهور منتخب مردم در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران  "علي لاريجاني" رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز(یکشنبه ۲۶ خرداد) با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدار و انتخاب وی را تبریک گفت.

اولین گام همکاری دو قوه با حضور لاریجانی برداشته شد

براساس اين خبر به نقل از  خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری  در گفت وگو با پايگاه اطلاع‌رساني قوه مقننه با بیان اینکه در این جلسه  علاوه بر عرض تبریک، به دلیل دوستی قدیمی علاقه‌مند دیدار حضوری با وي بودم، گفت: در این جلسه درخصوص شرایط کشور به ویژه ضروریات مثل کنترل تورم و مشکلات بیکاری بحث و گفت‌وگو شد.

 لاریجانی افزود: همچنین در این جلسه رایزنی‌هایی درخصوص کابینه دولت آینده صورت گرفت.

اولین گام همکاری دو قوه با حضور دکتر لاریجانی برداشته شد

 در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه ما دیدارهای فراوانی در گذشته با آقای لاریجانی داشته‌ایم، گفت: امروز اولین قدم را برای همکاری دو قوه برداشتیم تا در آینده نزدیک همکاری بین دو قوه آغاز شود.

رئیس جمهور منتخب مردم افزود: در این جلسه نکات مهمی که در کشور با آن مواجه هستیم به ویژه درخصوص همکاری‌های دولت و مجلس بحث و گفت‌وگو شد.

روحانی با بیان اینکه مردم ما با شادی شب گذشته خود نشان دادند ملتی امیدوار نسبت به آینده هستند، ادامه داد: احساس همه ملت این است که اخلاق و تعادل در کشور مستحکم‌تر خواهد شد و با مشورت با افراد صاحب‌نظر مشکلات کشور حل و فصل شود.

رئیس جمهور منتخب مردم در پایان خاطرنشان کرد: البته مشکلات یک شبه حل نمی‌شود و باید به تدریج و با مشورت صاحب‌نظران این اتفاق رخ دهد.

 همچنين علی لاریجانی صبح امروز نیز با صدور پیامی پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: مجلس شورای اسلامی در این برهه حساس کشور همکاری صمیمانه‌ای را با حضرت عالی و دولت جدید برای تحقق اراده ملت و اصلاح امور بعمل می‌آورد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

عزت‌الله ضرغامي با صدور پيامي اعلام كرد: ضمن تبریک به جنابعالی به عنوان شخصیتی برخوردار از سوابق روشن و افتخار‌آمیز انقلابی و اسلامی و نیز به عنوان نامزد منتخب ملت که عهده‌دار مسئولیت سنگین ریاست‌جمهوری دوره یازدهم شده اید، آمادگی رسانه ملی را جهت همکاری با رئیس‌جمهور منتخب ملت و کمک به دولت جدید در تحقق مطالبات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و رفاه آنان؛ اعلام می‌داریم.
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ عزت‌الله ضرغامي با صدور پيامي ضمن تبريك به حجت‌السلام حسن روحاني، آمادگی رسانه ملی براي همکاری با رئیس‌جمهور منتخب ملت و کمک به دولت جدید در تحقق مطالبات مردم را اعلام كرد؛ مشرح اين پيام به اين شرح است:

باسمه تعالی
جناب حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی

باسلام؛
 
با عنایت الهی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به یک حماسه سیاسی غرور‌‌آفرین و دشمن‌شکن تبدیل گردید. حماسه‌ای که با حضور پرشور و پرشمار مردم در اطراف و اکناف این کشور الهی رقم خورد و به جهان و جهانیان نشان داد که مردم‌سالاری حقیقی را از مردم‌سالاری دینی برآمده از انقلاب اسلامی ایران الهام بگیرند چرا که حماسه سیاسی 24 خرداد 92  همچون انتخابات‌های گذشته نشان داد که تداول قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران براساس خواست مردم و به نحوی دموکرات میان جریان‌های سیاسی کشور جریان دارد.

در این میان رسانه ملی تلاش نمود تا با به‌کارگیری جمیع ظرفیت‌های خود بسترساز این حماسه شود ما تلاش نمودیم با طراحی ظروف مناسب تبلیغی و با نوآوری در روش مناظره‌های رسانه‌ای که بی‌تردید به الگویی ماندگار در این زمینه تبدیل گردید، راوی صادق و صریحی برای بیان آراء و نظریات نامزدهای محترم و مقایسه میان آنها باشیم، در این تلاش ملی اهدافی نظیر اعمال عدالت رسانه‌ای، زمینه‌سازی برای گسترش ظرفیت سیاسی جامعه و رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات، ایجاد آرامش در فضای تبلیغات انتخاباتی و برطرف‌کردن نیاز به تبلیغات پر‌هزینه توسط نامزدها؛ به صورتی مجدانه مطمح نظر و عمل قرار گرفت.

بی‌تردید بلندنظری و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب در پاسداری از آزاد‌اندیشی و ارشاد و هدايت رسانه ملی به رعایت عدالت و انصاف در برنامه‌های تبلیغی مهمترین مشوق و مایه قوت قلب ما در این مسیر بود.

اینک ضمن تبریک به جنابعالی به عنوان شخصیتی برخوردار از سوابق روشن و افتخار‌آمیز انقلابی و اسلامی و نیز به عنوان نامزد منتخب ملت که عهده‌دار مسئولیت سنگین ریاست‌جمهوری دوره یازدهم شده‌اید، آمادگی رسانه ملی را جهت همکاری با رئیس‌جمهور منتخب ملت و کمک به دولت جدید در تحقق مطالبات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و رفاه آنان؛ اعلام می‌داریم.

مزید توفیق جنابعالی در خدمت به ملت نجیب و حماسه‌ساز ایران اسلامی را از خداوند متعال مسئلت داریم.

سید عزت‌الله ضرغامی
رئیس سازمان صدا‌و‌سیما



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در پیامی انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی را به ریاست جمهوری تبریک گفت.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور منتخب ملت به خط امام وفادار باشد

به‌گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در پیامی انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری را تبریک گفت.

آیت‌الله جنتی در این پیام با تبریک شرکت حداکثری مردم عزیز در لبیک به ندای مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت تبریک گفت.

دبیر شورای نگهبان در پایان از روحانی خواست که در خدمت به مردم، به خط امام و ولایت مقام معظم رهبری و قانون اساسی وفادار باشد.



تاريخ : 25 / 3 / 1392برچسب:, | 3:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات روز گذشته، تأکید کرد: ایران دموکرات‌ترین انتخابات دنیا را برگزار کرد و هیچ شبهه‌ای نمی‌توان به آن وارد کرد.

خبرگزاری فارس: ایران دموکراتیک‌ترین انتخابات دنیا را برگزار کرد/ هیچ شبهه‌ای وارد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، از حضور حماسی و پرشور آحاد مردم در داخل و خارج کشور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تقدیر کرد.

او گفت که "در مرحله اول باید از الطاف خداوند شکر و سپاسگزاری کنیم که مردم ایران را مردمی فهیم، هوشیار، موقعیت و زمان‌شناس قرار داد که با رصد کردن شرایط کشور و وقوف کامل به مسائل روز کشور، با حضور خیره‌کننده و پر شور خود در پای صندوق های رأی، حماسه سیاسی موردنظر رهبری را به بهترین شکل ممکن تحقق بخشیدند".

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از دست‌اندرکاران انتخابات که این حماسه ملی را در کمال آرامش و امنیت و با توجه به تعدّد نامزدها و همزمانی دو انتخابات برگزار کردند نیز تقدیر کرد.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: مردم وفادار و فهیم و متدّین جمهوری اسلامی ایران در روز 24 خرداد ماه به دنیا ثابت کردند که به‌هیچ وجه تحت‌تأثیر تبلیغات سوء داخلی و خارجی قرار نگرفتند و براساس درک و فهم بالا، به تکلیف خود عمل کردند.

وی ادامه داد: اگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای انصاف داشته باشند، باید بپذیرند که ایران دموکرات‌ترین انتخابات دنیا را برگزار کرد و هیچ شبهه‌ای نمی‌توانند به آن وارد کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از همه نامزدهای حاضر با سلایق مختلف در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که موجبات حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی را فراهم آوردند، قدردانی کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد هر یک از نامزدهای محترم ریاست جمهوری که در مصدر کار قرار می‌گیرد، به شکرانه حضور پر شور و حماسی مردم خوب کشورمان، تمامی مساعی و تلاش و توان خود را برای تحقق وعده‌های داده شده و حلّ مشکلات مردم که حقیقتاً به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی در سختی قرار دارند، به‌کار بندد و بتواند مشکلات داخلی و روابط خارجی را بر اساس مصالح و منافع کشور و خواست اکثریت قاطع مردم حل و فصل کند.



تاريخ : 25 / 3 / 1392برچسب:, | 5:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جدیدترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۵ خردادماه اعلام شد.

خبرگزاری فارس: شمارش 27 میلیون و 594 هزار و 719 رای تا ساعت ۱۷ /روحانی در صدر

به‌گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در وزارت کشور، حسنعلی نوری مدیر کل دفتر انتخابات کشور جدیدترین نتایج آرای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تا ساعت 17 روز شنبه 25 خرداد ماه 1392 از مجموع 58 هزار و 764 شعبه اخذ رای نتیجه را در 44 هزار و 745 شعبه به شرح زیر اعلام کرد.

کل آرای مأخوذه 27 میلیون و 594 هزار و 719 رای

کل آرای صحیح 26 میلیون 682 هزار 84 رای که به ترتیب به نامزدهای زیر تعلق دارند:

1-  حسن روحانی 14 میلیون و 20 هزار و 139

2- محمدباقر قالیباف 4 میلیون و 369 هزار و 985 رای

3- سعید جلیلی 3 میلیون و 163 هزار و 211 رای

4- محسن رضایی 3 میلیون و 129 هزار و 44 رای

5- علی‌اکبر ولایتی یک میلیون و 673 هزار و 200 رای

6- سید محمد غرضی 326 هزار و 5 رای.



تاريخ : 24 / 3 / 1392برچسب:, | 10:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

د خبر : 1082112506611459782      تاریخ : جمعه 24 خرداد 1392 22:57

پ پ

 

به اطلاع بینندگان محترم سایت می‌رساند به محض اعلام نتایج رسمی انتخابات از سوی وزارت کشور شما می‌توانید آراء را در این صفحه مشاهده نمایید.

 

با توجه به طراحی یک صفحه ویژه، به محض اعلام نتایج خبر لحظه به لحظه به روز شده و شما می توانید آخرین آراء مربوط به هر نامزد را ببینید.

 



تاريخ : 25 / 3 / 1392برچسب:, | 3:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور جدیدترین نتایج آرای صحیح شمارش‌شده را ۲۳ میلیون و ۱۴ هزار و ۸۷۳ رأی اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: آرای شمارش‌شده به ۲۳ میلیون و ۱۴ هزار و ۸۷۳ رأی رسید/ روحانی در صدر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسنعلی نوری مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور جدیدترین نتایج آراء شمارش شده را به شرح زیر اعلام کرد:

کل آراء ماخوذه: 23 میلیون 14 هزار و 873 رای

آراء صحیح: 22 میلیون 247 هزار و 364 رای

حسن روحانی: 11 میلیون 754 هزار و 13 رای

محمدباقر قالیباف: 3 میلیون و 494 هزار و 938 رای 

محسن رضایی: 2 میلیون 723 هزار و 202 رای

سعید جلیلی: 2 میلیون 593 هزار و 169 رای

علی‌اکبر ولایتی: 1 میلیون و 405  هزار و 543 رای

سید محمد غرضی: 276 هزار و 499 رای



تاريخ : 24 / 3 / 1392برچسب:, | 12:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمد باقر قالیباف قبل از انداختن رای خود در صندوق رای به همراه همسرش در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی حضور یافت.



تاريخ : 24 / 3 / 1392برچسب:, | 9:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمودند: سرنوشت کشور و سعادت ملت، وابسته به حضور و انتخاب مردم بوده و این رأی ملت یک امانت و حق‌الناس در دست مسئولان برگزاری انتخابات است.

خبرگزاری فارس: سرنوشت کشور وابسته به حضور و انتخاب مردم/ رأی ملت یک امانت و حق‌الناس است

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در محل صندوق سیار 110 در حسینیه حضرت امام خمینی(ره)، آرای‌شان را به صندوق انداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک اعیاد شعبانیه، حضور مؤثر، بهنگام، همگانی و پرشور ملت در انتخابات را دارای اهمیت فراوان دانستند و تأکید کردند: مردم عزیز ایران با شوق و انگیزه وارد صحنه انتخابات شوند و بدانند سرنوشت کشور و سعادت ملت، وابسته به حضور و انتخاب آن‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی، تأثیر اساسی حضور مردم در سرنوشت کشور را دلیل تبلیغات منفی و متراکم مخالفین و دشمنان ملت خواندند و افزودند: دشمنان تلاش زیادی کردند که با ایجاد یأس و بدبینی، مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و برای تحقق این هدف، پا را از کارشکنی‌های رسانه‌ای نیز فراتر نهادند و در این دوره، سیاستمداران و شخصیت‌های غربی وابسته به جبهه دشمن، بطور علنی علیه حضور مردم فعالیت می‌کنند.

ایشان با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی که گفته‌اند ما انتخابات ایران را قبول نداریم، خاطرنشان فرمودند: نظر دشمنان، هیچ‌گاه اهمیتی برای مردم ایران نداشته و ملت همیشه خودش تشخیص داده که به چه چیزی نیاز دارد و مصلحت کشور در چیست و بر همان اساس نیز انتخاب کرده و خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با توصیه به عموم مردم برای حضور اول وقت در پای صندوق‌های رأی، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری افزودند: هیچ‌کس حتی نزدیکان، از رأی بنده اطلاع ندارند و مردم وظیفه دارند در خصوص انتخابِ خود، تحقیق کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز خاطرنشان کردند: بنده در این انتخابات به 31 نفر رأی دادم که برخی از آن‌ها را از نزدیک می‌شناختم و برخی افراد دیگر را بر اساس اعتماد به یکی از فهرست‌ها انتخاب کردم.

معظم‌له همچنین با اظهار امیدواری در خصوص اینکه نتیجه انتخابات در جهت خیر کشور و مردم و موجب سعادت و رفاه مادی و معنوی ملت باشد، خطاب به برگزارکنندگان انتخابات تأکید کردند: رأی مردم یک امانت و حق‌الناس است که در دست مسئولان صندوق‌ها و شمارش‌کنندگان آرا قرار دارد و باید در این زمینه دقت زیادی به خرج داده شود.



تاريخ : 21 / 3 / 1392برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با مقابله کمیسیون متبوعش با تحرکات جریان انحرافی قبل از انتخابات اظهار داشت: این موضوع مطمئنا درکمیسیون امنیت بررسی شده و قطعا نظارت در زمینه بیشتر خواهد شد.

شفاف: برخی شنیده ها حاکی است عوامل رسانه ای منسوب به جریان انحرافی در برخی جلسات خود از تلاش برای تاثیر گذاری بر روند انتخابات با انتشار گسترده سی دی تخریبی علیه مسئوولان سخن گفته اند.

برخی شنیده ها از تولید این سی دی در ساختمان خیابان قائم مقام جریان انحرافی حکایت دارد. ساختمان قائم مقام از ماهها قبل برای فعالیت های انتخاباتی لیدر جریان انحرافی تجهیز شده بود و افرادی چون "ب. ش" در آن تردد می کنند.جریان انحرافی می کوشد با انتشار این سی دی علاوه بر تخریب کاندیداها، از اعتماد مردم به مسئولان هم بکاهد.

در همین راستا، با منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت وگو کردیم:

منصور حقیقت پور در گفت و گو با شفاف با اشاره به تحرکات اخیر جریان انحرافی و احتمال پخش سی دی قرمز، اظهار داشت: این اقدام جریان انحرافی بازی در زمین دشمن محسوب می شود.

نماینده مردم اردبیل، نیرو و نمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان انحرافی بخواهد با تولید سی دی در انتخابات ایجاد خلل کند، کاملا رویه انحرافی است، ادامه داد: هنوز زمان زیادی از انتشار و پخش سی دی در مجلس و فضاخت های آن نگذشته است، این گونه اقدامات آبرویی برای جریان انحرافی باقی نگذاشته است.


وی افزود: جریان انحرافی با این اقدامات به خودکشی سیاسی می رسد.

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: دستگاه های ذیربط موظف به کنترل و بررسی این مسئله بوده و باید نظارت خود را بر روی تحرکات این جریان بیشتر کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با مقابله کمیسیون متبوعش با تحرکات جریان انحرافی قبل از انتخابات اظهار داشت: این موضوع مطمئنا درکمیسیون امنیت بررسی شده و قطعا این کمیسیون نظارت خود را در این زمینه بیشتر خواهد کرد



تاريخ : 21 / 3 / 1392برچسب:, | 4:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

این نظرسنجی در تاریخ نوزدهم خرداد ماه توسط یکی از نهاد های معتبر، در کل کشور صورت گرفته است.
مخاطبان گرامی توجه داشته باشند که نظرسنجی های سایت های خبری، گویای واقعیت رویکرد کلی مردم ایران نسبت به نامزدها نیست زیرا هر سایت خبری، نوع خاصی از مخاطبان خویش را دارد؛ مخاطبانی که به استفاده از سایت های اینترنتی علاقمندند.
 
بدین ترتیب، آن دسته از مرکز نظر سنجی که جامعه نمونه خود را از آحاد مردم در سطح شهرها و روستاها انتخاب می کنند، نتایج واقعی تری به دست می دهند.
 
لازم به توضیح است در زمان انجام این نظرسنجی غلامعلی حداد عادل از رقابت انتخاباتی کناره گیری کرده بود، اما محمد رضا عارف همچنان در کورس رقابت قرار داشت.



تاريخ : 21 / 3 / 1392برچسب:, | 7:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

محمدرضا عارف از ادامه حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عارف با انتشار بیانیه‌ای دلایل خود برای این انصراف را اعلام کرده است.

 

متن بیانیه انصراف عارف به شرح زیر است:

 

«ملت شریف ایران

 

با اهدا سلام و درود

 

 

غروب دوشنبه بیستم خرداد ماه، مرقومه‌ای از جناب آقای سید محمد خاتمی دریافت نمودم. ایشان طی این نامه در مقام رهبری اصلاحات، ادامه حضورم را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به مصلحت ندانسته‌اند.

 

از آنجا که از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکین از اجماع با محوریت جناب آقای خاتمی تاکید نموده‌ام و همچنین بر اساس منشور اخلاق انتخاباتی منتشر شده توسط اینجانب، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می‌دانم. لذا با عنایت به نظر صریح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی اعلام می‌دارم.

 

خلق صحنه‌های به یاد ماندنی توسط شما مردم سربلند در دوره فعالیت‌های انتخاباتی‌ام، عامل موثری برای حرکت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و نشانی از شکل گیری یک پایگاه و سرمایه بزرگ اجتماعی است.

 

اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی می‌دانم. از آنجا که اعتقاد دارم شرکت در انتخابات، هم حق و هم تکلیف است، از مردم همراه سرافراز ایران صمیمانه می‌خواهم با حضور پر شور در انتخابات 24 خردادماه، عزت و بقای جمهوری اسلامی و عظمت ایران و خلق حماسه سیاسی را تداوم بخشند.

 

در پایان از همه مردم عزیز کشورم برای همراهی بزرگوارانه شان تشکر می‌کنم و اعلام می‌دارم در همه شرایط در کنارشان خواهم ماند.

 

ارادتمند شما

 

محمدرضا عارف

 

شامگاه بیستم خردادماه هزار و سیصد و نود و دو»



تاريخ : 20 / 3 / 1392برچسب:, | 8:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش img:hover{border-radius: 50px; opacity:0.8;filter:alpha(opacity=80); -webkit-transform:scale(1.1):( Webkit: Scale up image to 1.2x original size); -moz-border-radius:6px;-webkit-border-radius:30px; box-shadow: 10px 10px 5px #000; -moz-transform:scale(1.1):( Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img:out{border-radius: 40px; opacity:1;filter:alpha(opacity=100); -webkit-transform:scale(0.9):( Webkit: Scale down image to 0.8x original size); padding:0px; float:center; -moz-transform:scale(0.9):(Mozilla scale version); -moz-transform:scale(0.9):(Explorer scale version); } img{ -webkit-transform:scale(0.8); /*Webkit: Scale down image to 0.8x original size*/ -moz-transform:scale(0.8); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(0.8); /*Opera scale version*/ -webkit-transition-duration: 0.5s; /*Webkit: Animation duration*/ -moz-transition-duration: 0.5s; /*Mozilla duration version*/ -o-transition-duration: 0.5s; /*Opera duration version*/ opacity: 0.7; /*initial opacity of images*/ margin: 0 10px 5px 0; /*margin between images*/ } img:hover{ -webkit-transform:scale(1.1); /*Webkit: Scale up image to 1.2x original size*/ -moz-transform:scale(1.1); /*Mozilla scale version*/ -o-transform:scale(1.1); /*Opera scale version*/ box-shadow:0px 0px 30px gray; /*CSS3 shadow: 30px blurred shadow all around image*/ -webkit-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Safari shadow version*/ -moz-box-shadow:0px 0px 30px gray; /*Mozilla shadow version*/ opacity: 1; }



ادامه مطلب
تاريخ : 20 / 3 / 1392برچسب:, | 6:49 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئیس یکی از ستادهای استانی سعید جلیلی به ستاد محمدباقر قالیباف پیوست.

به گزارش ایسنا به نقل از شفاف، محمدالله مرادی رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان کردستان طی یک سخنرانی در جمع هواداران، رسما از این ستاد کناره‌گیری و پیوستن خود به ستاد محمدباقر قالیباف را اعلام کرد.



تاريخ : 20 / 3 / 1392برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :


 

دانا: سخنرانی امروز صبح علی اکبر ولایتی به دلیل حادث شدن عارضه قلبی لغو شد.
 
قرار بود در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی؛ علی اکبر ولایتی امروز در اسلامشهر برای سخنرانی در جمع مردم این شهرستان حاضر شود که حادث شدن بیماری قلبی  و ضعف جسمانی مانع از آن شده است. بنابراین فرد دیگری این سخنرانی را انجام خواهد داد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حاج حسین قالیباف در مسجد صاحب الزمان (عج) طرقبه به عنوان عضو هیئت امنا روزگار را سپری می کند. اما امروز او به عنوان پدر یکی از هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیشتر مورد توجه مردم کوچه و بازار شهر طرقبه و مشهد قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني دانا،حاج حسین هر چند از نام خبرنگار واهمه داشت و به سختی پای میز ما نشست ؛ اما گفتگویی صمیمانه با او داشتیم و پندهای زیادی از او گرفتیم. او فرزندش را حاج باقر خطاب می کرد و می گفت که از او راضی است و همیشه برای موفقیتش دعا می کند...

محمد باقر قالیباف را با زبان پدری خود معرفی کنید:


محمد باقر از کودکی بسیار زرنگ و پر تلاش و در مجموع فعال ، نجیب و درس خوان بود. دوران ابتدایی را مانند بچه های دیگر فقط به درس خواندن مشغول بود اما از سالهای آخر ابتدایی فعالیت کاری خود را شروع کرد و سه ماه تابستان هیچ وقت بیکار نبود.کمی که بزرگتر شد به یکی از دبیرستان های مشهد رفت و در زمان هایی که وقت داشت با ماشین کامیونی که من داشتم از کوره های آجر پزی مشهد بار می آورد.
این روند تا سن 18 سالگی ادامه داشت و همراه با درس و تحصیل برای بدست آوردن هزینه های زندگی به ما کمک می کرد تا اینکه زلزله طبس اتفاق افتاد و محمد باقر به آنجا رفت و این باعث شد تا دریچه های جدیدی به روی او باز شود.
بعد از آن به عضویت بسیج و سپاه پاسداران درآمد و در دوران دفاع مقدس نیز با حضور در جبهه های حق علیه باطل در مقابل زیاده خواهی دشمنان همانند دیگر جوانان این مرز و بوم خالصانه ایستادگی کرد. حاج باقر فرماندهی گروهان و بعد از آن فرماندهی گردان را تجربه کرد و زمان طولانی نگذشت که به عنوان فرمانده لشگر 5 نصر خراسان معرفی گردید و بعد از آن مسئولیت های مختلفی از جمله فرماندهی نیروی انتظامی کشور و مدیریت شهرداری تهران را بر عهده گرفت.
همیشه به فرزندم توصیه کرده ام که هر مسئولیتی را که خواستی قبول کنی ، خودت را بسنج و اگر در خود دیدی که می توانی در آن موفق عمل نمایی ، قبول کن و خدا را شکر ، به نظر من تا امروز در مسئولیت هایی که داشته است خوب و موفق عمل کرده است و بسیاری از مردم از عملکرد ایشان راضی بوده اند.

 

این روزها چه حس و حالی دارید؟

بقیه ادامه مطلب.....



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرزندان شهدا عصر امروز با امضای طوماری حمایت خود را از محمدباقر قالیباف اعلام کردند.

خبرگزاری فارس: فرزندان شهدا طومار حمایت از قالیباف را امضا کردند/ میثاق‌نامه قالیباف با هوادارانش

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همزمان با حضور محمدباقر قالیباف در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد، جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا طوماری را مبنی بر حمایت از این کاندیدای ریاست‌جمهوری امضا کردند.

در این طومار جمعی از فرزندان و خانواده‌ شهدا حمایت خود را محمدباقر قالیباف اعلام کردند.

میثاق‌نامه قالیباف با هوادارانش

در همایش بزرگ جهاد ادامه دارد که در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد در حال برگزاری است؛ قرار است تا دقایقی دیگر میثاق‌نامه محمدباقر قالیباف با هواداران و حامیان مردمی‌اش قرائت می‌شود.

در این میثاق‌نامه تعهد و وفاداری به آرمان‌های نظام، شهدا و مقام معظم رهبری تاکید شده است.



تاريخ : 19 / 3 / 1392برچسب:urhf kd,c,عقاب نیوز, | 1:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت که نتیجه رایزنی‌ها برای ائتلاف این کاندیدا با محمدرضا عارف تا فردا اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: نتیجه ائتلاف روحانی و عارف تا فردا اعلام می‌شود

اکبر ترکان قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی در حاشیه همایش روز گذشته حامیان این کاندیدا در مجموعه ورزشی شهید شیرودی در خصوص ائتلاف نامزدهای وابسته به جریان اصلاحات به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت که گروهی برای ایجاد ائتلاف بین آقایان روحانی و عارف در حال رایزنی هستند.

وی افزود: ما در حال گفت‌وگو هستیم و بزرگانی نیز در تلاش هستند تا این ائتلاف صورت بگیرد ولی نتایج آن تا فردا معلوم می‌شود.

رضا رشیدپور مجری همایش انتخاباتی روحانی نیز در آغاز این گردهمایی در واکنش به شعار «عارف-روحانی ائتلاف ائتلاف» مدعی شده بود که روحانی در سخنانش خبرهای خوشی را اعلام خواهد کرد اما این کاندیدا هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی همچنین در واکنش به ادعای اعضای ستاد انتخاباتی عارف که روحانی را نامزد اصلاح طلبان نمی‌دانند، گفت: روابط ما خوب است و با هم رفیق هستیم و در حال گفت‌وگوییم اما ایجاد ائتلاف نیازمند اقناع هواداران دو کاندیداست.

ترکان در پایان تصریح کرد: هم آقای روحانی هم آقای عارف دوستدارانی دارند و هر تصمیم برای ائتلاف باید به گونه‌ای باشد که آنها را قانع کند.



تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 9:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

علی اکبر ولایتی وزیر خارجه پیشین کشورمان در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری پس از اشاره به مذاکره اش با نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه از دیدار با فردی به نام لویت سخن گفت که با واکنش سعید جلیلی مواجه شد.
به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، سعید جلیلی در این مناظره دیدار و گفتگوی ولایتی با این فرد را کم ارزش قلمداد کرده و از لویت با عنوان کارشناس الیزه یاد کرد.
اما فردی که ولایتی از دیدار و مذاکره با او سخن گفت ژان دیوید لویت مشاور ویژه دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه بوده است که به گفته روزنامه لوموند از جمله مشاوران بلند پایه و مورد وثوق نیکلای سارکوزی بوده است.
لوموند درباره این دیپلمات کهنه کار فرانسوی می نویسد ژان-دیوید لویت Jean-David Levitte سمت های زیادی در دستگاه دیپلماسی فرانسه داشته است. او سفیر سابق فرانسه در آمریکا، مشاور ویژه سارکوزی در همۀ پرونده های دیپلماتیک، سفیر فرانسه در سازمان ملل(2000-2002)، و رییس شورای امنیت ملی فرانسه، مذاکره کننده در بسیاری از موضوعات بین المللی از جمله قطعنامۀ 1441 عراق و مشاور ویژه دیپلماتیک شیراک نیز بوده است.
لویت قرار بود پس از پیروزی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری رئیس شورای عالی امنیت ملی فرانسه باشد؛ نهادی که با اصرار سارکوزی و برگرفته از مدل شورای امنیت ملی آمریکا قرار بود تأسیس شود، اما در نهایت این شورا به دلیل رقابت های موجود میان نهادهای سیاستگذاری تشکیل نشد.
روزنامه لوموند فرانسه در یادداشتی به قلم ناتالی نوگایرد در سال 2007 اشاره ای به مجرای دیپلماسی باز شده توسط علی اکبر ولایتی با مقامات فرانسوی داشته و می نویسد: از اسناد اینگونه برمی آید که سارکوزی تلاش می کرد تا دیپلماسی پنهانی را با ایران در پیش گیرد. اسناد آمریکایی نیز این مسئله را افشا کرده اند. جریان از زمانی آغاز شد که الیزه در می 2007 کانالی برای مذاکره با علی اکبر ولایتی، مشاور دیپلماتیک رهبری ایران باز کرد . مسیری که تلاش داشت بدون حضور احمدی نژاد که فردی غیرقابل مذاکره قلمداد می شد به راه حلی برسد.
لوموند در ادامه گزارش خود بدون اشاره به جزیئات آنچه باعث مسدود شدن این مسیر شد نوشته است که فرانسوی ها بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که ایران تصمیم جدی برای حل مشکل ندارد.



تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 7:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دشمنان درصدد هستند در حوزه اقتصادی ضربه سنگینی بزنند و اگر توفیق خدمت داشته باشم، حتما به بازار آرامش می‌دهم تا مردم آرامش پیدا کنند.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع مردم اسلامشهر با بیان اینکه من همیشه گفته‌ام جنگ تمام شده، ولی دفاع همچنان باقی است، تصریح کرد: باید با همان روحیه‌ای که در شلمچه و طلائیه ایستاده‌ایم و با همان فرهنگ جهاد و شهادت پیش برویم. زیرا راه مبارزه با آمریکا و دفاع از انقلاب کارکردن چیز دیگری نیست.

بقیه در ادمه مطلب ...



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 3:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
سایت تبیان در ابتکاری جدید ، تغییرات درصد آرا در نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری خود را به صورت نمودار خطی به صورت لحظه به لحظه به نمایش در آورده است .

به گزارش خبرگزاری مهر سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در ابتکاری جدید و بدیع ، تغییرات درصد آرا در نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری خود را به صورت نمودار خطی به صورت لحظه به لحظه به نمایش در آورده است .

برگزاری مناظره های انتخاباتی و نیز گفتگوی ویژه با هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص اهداف و برنامه های خود در رسانه ملی ، میزان اقبال کاندیداها را در بین مردم دستخوش تغییرات کرده است .

به همین منظور سایت تبیان با نمایش لحظه به لحظه تغییرات درصد آرا در نظر سنجی انتخاباتی خود به صورت نمودار خطی ، روند رشد و یا کاهش استقبال هموطنان را از طرح ها و برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری را به تصویر می کشد .

علاقمندان می توانند با مشاهده نمودار خطی تغییرات لحظه ای کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخاب فرد مناسب برای اداره امور کشور در طی چهار سال آینده بهتر تصمیم گیری کنند .



تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 3:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

قالیباف البته از تکیه کلام «به هر حال» و «نگاه کنید» هم زیاد استفاده می کند. در مناظره سوم وقتی که درباره اتفاقات سال 82 کوی دانشگاه با حسن روحانی بحث می کرد، پس از هر 4 یا 5 کلمه یک بار «به هر حال» را به کار می برد.
مجله مهر: در مناظرات انتخاباتی سال 88، تکیه بیش از حد یکی از نامزدهای مطرح به یک کلمه، تا آنجا پیش رفت که یکی از همراهان و اعضای ارشد ستاد این نامزد انتخاباتی در خاطرات روزانه خود نوشت که درباره تکیه کلام «چیز» بر ما ایراد می گیرند. او در توضیح نوشت که این نامزد انتخاباتی انسان حرافی نیست و به مجادله لفظی با کسي نمي پردازد، اما عميق و با برنامه است. مردم شريف نيز اتکايشان به جوهره افراد است نه لفظ و لفاظي .

سعید جلیلی می گوید «ظرفیت»، قالیباف از «به هر حال» زیاد استفاده می کند، محسن رضایی در ابتدای هر جمله اش «من» را نگوید کلامش منعقد نمی شود، حداد عادل از «تدبیر» می گوید، غرضی سنش را به رخ نامزدهای دیگر می کشد و روایت تاریخ می کند، گلایه دارد که نامزدها به گذشته برنگردند و برنامه دهند و از قیمت دلار در دوران رضا شاه پهلوی سخن به میان می آورد، عارف از کلمه بحث زیاد استفاده می کند و از دانشجویان ستاره دار می گوید و ولایتی هم مدام پای امیرکبیر، باقرخان و ستارخان را به مناظرات می کشاند.

استفاده بیش از حد سعید جلیلی از کلمه ظرفیت و تهدید در اولین مناظره انتخاباتی که مناظره اقتصادی نامزدها هم بود، خودی نشان داد. چنان شد که یکی از سایت های خبری در مناظره دوم به شمارش میزان استفاده سعید جلیلی از کلمه ظرفیت روی آورد و در پایان مناظره نوشت که جلیلی  در این مناظره 52 بار ظرفیت را به زبان آورده است. سعید جلیلی البته در همایش و نشست های تبلیغاتی خودش هم همین کلمه را کم استفاده نمی کند. او البته در همایش ها و نشست های تبلیغاتی خود هم از این کلمه زیاد استفاده می کند، آنجا که در جریان یکی از سفرهای تبلیغاتی اش یکی از مخاطبان از او سوال می کند که تیم برای اداره دولت ندارد او جواب می دهد که مگر در جبهه ها چگونه ظرفیت ایجاد شد؟  سعید جلیلی از کلمه  فرصت هم کم استفاده نمی کند. در مناظره فرهنگی که مناظره دوم نامزدها بود، جلیلی بارها از ترکیب تهدید و فرصت استفاده کرد.

محمد غرضی کلیدواژه های مختلف دارد. مشخص نیست  محمد غرضی با این همه اطلاعات تاریخی چرا در یک مقطع وزیر نفت شده و در مقطع دیگر هم وزیر مخابرات کشور. او در سه مناظره اخیر بیش از 15 بار روایت تاریخی نقل کرد. در مناظره اقتصادی گفت که «ما در 100 سال گذشته تولید نداشتیم و اشتغال وقتی سامان پیدا می کند که تولید سامان پیدا کند و اشتغال بعد از اینکه محکم جلوی تورم بایستیم تولید می شود».

یا در مناظره فرهنگی اشاره می کند که «سید علی همدانی در زمان حمله تیمور به کشمیر می رود با صومعه مباحثه می کند و تمام شرق خاورمیانه را مسلمان می کند این توسط دولت انجام نشده من بزرگان را می بینم این که توانایی های دولت و مسئولیت های دولت چیست»، در مناظره سیاسی هم نامزدهای دیگر را رها کرد و خطاب به حیدری مجری برنامه گفت که «آقای حیدری سال 1328 هنگامی که سازمان ملل تاسیس شد در مسجد نو اصفهان، مرحوم حاج میرزا رضا شیرازی به منبر رفت و قانون شورای امنیت را با نامه حضرت امیر به مالک مقایسه کرد و گفت ببینید مردم این منشور سازمان ملل است و این هم مکاتبه حضرت امیر».

غرضی البته روی سن خود و 16 سالی که در این کشور وزارت داشته هم کم تاکید نمی کند. او در مناظره سیاسی گفت که در طول این دوره 16 ساله‌ای که ما در دولت بودیم، این کلمه را یاد گرفتیم که سیاست خارجی انعکاس استعداد داخلی است. وی در این مناظره 23 بار از کلمه استعداد داخلی در مناظره سیاسی استفاده کرد.

در پشت صحنه مناظرات هم وقتی از او پرسیده می شود که ایا برای مناظره سیاسی آماده اید تاکید می کند که 72 سال سن دارد و 16 سال در این کشور وزارت داشته است مگر می شود آماده نباشد.

محور قرار دادن محسن رضایی، خود را، در مناظره سوم باعث نیش و کنایه دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری جمهوری هم شد. آنجا که محسن رضایی از مردم صحبت کرد و از نامزدهای دیگر هم خواست که گذشته را رها کنند و به مردم توجه کنند و این سخن حداد عادل را به گلایه واداشت که آقای رضایی طوری صحبت می کنند که فقط ایشان به فکر مردم هستند. در جایی که حسن روحانی به رضایی گفت که آقای رضایی با لحنی صحبت می کنند که فقط نظرات ایشان درست بوده و اجرا نشده است. محسن رضایی در مناظره سوم در بیش از 30 مورد از ضمیر «من» استفاده کرد.

او هم در مناظره دوم و هم در مناظره سوم، پس از آنکه نقطه نظرات خود را بیان کرد و دیدگاههای دیگران را شنید، پاسخ داد که خوشحالم دیدگاههای من باعث شکل گرفتن این بحث ها شده است. پس از پایان مناظره دوم، وقتی خبرنگاران از تک تک نامزدها درباره اینکه نتیجه مناظرات به نفع چه کسی بود سوال می کرد، جملگی اظهار کردند که مردم باید قضاوت کنند. تنها کسی که جمله متفاوتی را بیان کرد رضایی بود که گفت من هیچ کدام از این دوستان را رقیب خود نمی دانم، رقیب من گرانی است.

محسن رضایی را می‌توان تنها نامزدی دانست که از اقوام مختلف ایران در سخنانش یاد می کند.

برای چهره‌ای دانشگاهی مثل محمدرضا عارف طبیعی است که کلیدواژه‌های «دانشجو»  در صحبت‌هایش موج بزند. اما «نگاه امنیتی» هم به جملات او زیاد راه پیدا می‌کند. او رئیس دانشگاه تهران بوده و در تمام مناظراتش از دغدغه دانشجویان صحبت می‌کند و خاطرات دانشگاهی اش را به رخ می کشد. معمولا کمی هم عصبانیت در لحن عارف دیده می شود که این عصبانیت باعث تپق زدن های مکررش می شود.

مدیریت «خسته و بسته» از کلید واژه های محمدباقر قالیباف است که در مناظرات هم استفاده کرد. اگرچه او بیشتر این اصلاح را در سفرهای استانی اش به کار می برد. در شیراز گفت: آمده‌ام که به« مدیریت خسته و بسته» پایان دهم و خون جدیدی را در رگ‌های کشور جریان دهیم. درزنجان گفت که تحقق حماسه سياسي با مردم است تا به اين دور «خسته و بسته مديريت » در كشور پايان دهند. در گفت وگوی ویژه خبری هم گفت که  برای ادای دین آمدم برای پایان دادن به همین بحث‌هاست که «مدیریت یکنواخت خسته و بسته» که در کشور بوده باید تمام شود.

قالیباف البته از تکیه کلام «به هر حال» و «نگاه کنید» هم زیاد استفاده می کند.در مناظره سوم وقتی که درباره اتفاقات سال 82 کوی دانشگاه با حسن روحانی بحث می کرد، پس از هر 4 یا 5 کلمه یک بار «به هر حال» را به کار می برد.

استفاده از واژه تدبیر در سخنان حداد زیاد است. او یک چهره فرهنگی است. مددجویی او از شاعران و امثال و حکم در مناظرات در نوع خود جالب است. کاری که علی اکبر ولایتی هم هر از گاهی انجام می داد و یا نهایتا از روایت های تاریخ معاصر استمداد می کرد. تاکید حسن روحانی به "کلید" و اینکه حقوقدان است و درس حقوق خوانده است در مناظرات و گفت وگوهای خبری اش  کمی زیاد است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این‌که در جاهایی نقل شده با چاقو به اطرافیان قالیباف در یاسوج حمله شده شایعه‌ای است که از اساس کذب محض است.

خبرگزاری فارس: حمله با چاقو به قالیباف در یاسوج کذب محض است

غلامعلی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: انسان گاهی اوقات شایعاتی می‌شنود که از شنیدن آن متعجب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بهترین استقبال از نامزدهای انتخابات در کشور به نظر من و بسیاری از کارشناسان در این استان بوده است، افزود: متأسفم که برخی با شایعه‌سازی قصد تشویش اذهان را دارند.

این مسئول ارشد سیاسی امنیتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تنها شنیده‌ام بر اثر ازدحام جمعیت انگشتر یکی از حضار در مراسم به سر یکی از همراهان آقای قالیباف گیر کرده، افزود: به همه اعلام می‌کنم که شایعه حمله به اطرافیان قالیباف یک شایعه بیش نیست.

رضوانی با انتقاد از این‌که همراهان آقای قالیباف و برنامه‌ریزان ستاد ایشان بدون هماهنگی ما در گلزار شهدای یاسوج حضور یافته‌اند، افزود: نامزدهای محترم و مسئولان ستادها باید برای جلوگیری از هرگونه مشکلی حتما با فرمانداری‌ها هماهنگی داشته باشند.

وی با تأکید دوباره که این شایعه حاصل دروغ‌پردازی عده‌ای با نیات خاص بوده، تصریح کرد: کسی حق ندارد با شایعه‌سازی شعور بالای سیاسی مردم این استان و مهمان‌نوازی آن‌را زیر سؤال ببرد.

وی در پاسخ به این سؤال که در برخی سایت‌ها ذکر شده حمله به خود قالیباف صورت گرفته، تصریح کرد: این دیگر از آن دروغ‌های شاخدار است.



تاريخ : 17 / 3 / 1392برچسب:, | 9:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

كانديداي رياست جمهوري يازدهم با بیان اینکه برای حوزه دیپلماسی 5 محور جدی را در نظر گرفته ام، گفت:تحقق در انسجام داخلی اولین محور است ما باید بدانیم دولتی که در درون کشور خودش مورد قبول و تحسین مردم خود نباشد در پشت هیچ میز مذاکره ای و چه مقاومت و استقامت مورد توجه مردم دنیا قرار نخواهد گرفت.

بقیه ادامه مطلب...



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 3 / 1392برچسب:, | 10:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: می‌بینیم که شبکه BBC هم برای تخریب من به کمک برخی متحجرین آمده است.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بچه انقلاب و روستازاده هستم و امروز برای اداره کشور گذشته خود را به یاد می‌آورم که عقبه قدرت و ثروت نداشتم.

وی با بیان اینکه، تغییر اساسی در اداره کشور لازم است ابراز کرد: این تغییر ابتدا باید در نوع نگاه و رویکردها باشد چرا که کشور در یک سیکل وسیعی قرار دارد.

قالیباف با بیان اینکه نباید زحمات گذشتگان را مورد هجمه قرار داد افزود: هر جا مسئولیتی تحویل گرفتم این عبارت را به کار نبردم که خرابه را به من تحویل دادند.



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 3 / 1392برچسب:, | 4:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بر اساس آخرین نظرسنجی که در دشتستان انجام گرفته بیش از 76 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و 27.5 درصد رأی‌دهندگان به قالیباف رأی می‌دهند.

خبرگزاری فارس: قالیباف با 27.5 درصد در صدر آخرین نظرسنجی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، 24 خرداد یک روز مهم و تأثیرگذار در ایران اسلامی است و برگزاری 2 انتخابات(یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا) از مهم‌ترین رویدادهای امسال کشور است که در این روز انجام می‌شود.

مقام معظم رهبری با تدبیر و دوراندیشی امسال را به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند و بدون تردید حضور باشکوه مردم در این انتخابات نماد حماسه سیاسی است.

دشتستان از بزرگترین شهرستان‌های استان بوشهر و کشور است و همواره و بر اساس آمار 10 دوره گذشته ریاست جمهوری، میانگین آرای نامزد منتخب ریاست جمهوری در این شهرستان با اندک اختلافی در سراسر کشور نیز رخ می‌دهد.

در انتخابات امسال در دشتستان 207 صندوق برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده و به فضل خدا شاهد حماسه‌ای دیگر در انتخابات خواهیم بود.

 خبرنگاران خبرگزاری فارس در دشتستان در یک نظرسنجی میدانی، نظر مردم این شهرستان برای نحوه حضور در انتخابات و میزان علاقمندی به هرکدام از 8 نامزد تأیید صلاحیت شده را جویا شده‌اند. این نظرسنجی در جامعه آماری 1410 نفر و طی روزهای 12 تا 14 خرداد انجام گرفته که بر این اساس تعداد 1071 نفر معادل 76 درصد قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنند.

در این نظرسنجی تعداد 253 نفر معادل 18 درصد قطعاً در انتخابات شرکت نمی‌کنند و تعداد 86 نفر معادل 6 درصد نیز هنوز تصمیمی برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات نگرفته‌اند.

در این نظرسنجی از مجموع 1071 نفری که در انتخابات شرکت می‌کنند، تعداد 289 نفر معادل 27.5 درصد به قالیباف رأی می‌دهند و این نامزد در صدر نظرسنجی‌ها قرار دارد.

در نظرسنجی فوق و از مجموع 1071 نفر رأی‌دهنده تعداد 200 نفر معادل 18.3 درصد به سعید جلیلی و تعداد 190 نفر معادل 17.7 درصد به حسن روحانی و 160 نفر معادل 14.9 درصد به علی‌اکبر ولایتی رأی می‌دهند.

در این نظرسنجی تعداد 100 نفر معادل 9.3 درصد به محسن رضایی و تعداد 93 نفر معادل 8.6 درصد به عارف رأی خواهند داد.

همچنین از مجموع 1071 نفر رأی‌دهنده، تعداد 30 نفر معادل 2.8 درصد به حداد عادل و تعداد 9 نفر معادل 9. درصد به غرضی رأی می‌دهند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد غرضی صبح امروز در نشست خبری خود که با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در خبرگزاری مهر برگزار شد، گفت: ما ملتی کم نظیر هستیم که ظرف 30 سال گذشته کار های مهمی انجام داده ایم که هیچ ملتی این چنین نبوده است.

در سی سال گذشته استانداران مختلف آمدند و رفتند، هر سال 10 استاندار عوض شده و عمر اکثر آنها یکسال و نیم تا دو سال بوده است، حداقل مردم استان ها باید مطمئن باشند که چهار سال با منتخب خودشان روبرو هستند. من اختیار قانون اساسی را در آن بخشی که قابل انتقال است به استانداران می دهم.

این کاندیدای انتخابات عنوان کرد: هر کس که دارای امنیت اجتماعی برای خود و افتخار برای کشور است و توانست 60 تا 70 درصد رای مردم را بیاورد، استاندار آن استان می شود، کمتر از 60 تا 70 درصد فاقد قدرت اجتماعی است و باید افراد توانمندتری انتخابات شوند.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: من همه استان ها را گشته ام، برخی مراکز استان ها آباد است؛ تهران بزرگ است، اما آباد نیست. من تهران را به 6 استان تقسیم می کنم زیرا مردم تهران مجبورند به 30 نماینده ای که حتی اسم آنها را نمی دانند رای دهند ولی با انتخاب چندین استاندار در تهران این مشکل آنها حل می شود.

غرضی درباره مقوله صادرات گفت: صادرات وقتی انجام می شود که پول ملی تثبیت شود تا پول ملی تثبیت نشود صادرات تورم است. بعد از تثبیت پول ملی باید نیاز داخلی کشور تامین شود و پس از آن استاندارد جهانی باید در نظر گرفته شود. به طور مثال ما امروز خودرو را صادر می کنیم ولی برای این صادرات هزینه می دهیم. بنابراین تا پول ملی تثبیت نشود یک روز هست و دو روز نیست.



تاريخ : 4 / 3 / 1392برچسب:, | 7:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درچهارمین بیانیه انتخاباتی خود با بیان اینکه برای حفظ نظام مقدسمان و ملت و کشورمان تحمل سختی‌ها و بی‌حرمتی‌ها شیرین است تأکید کرد: اگر اعتلای کشور و عزت و رفاه ملت در سایه نظام اسلامی، هدف اعلا و آرزوی همه ماست، رواست در این راه مشکلات و تلخی‌ها، ما را از ادامه این راه مقدس باز ندارد.
 
خبرگزاری مهر:  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درچهارمین بیانیه انتخاباتی خود با بیان اینکه برای حفظ نظام مقدسمان و ملت و کشورمان تحمل سختی‌ها و بی‌حرمتی‌ها شیرین است تأکید کرد: اگر اعتلای کشور و عزت و رفاه ملت در سایه نظام اسلامی، هدف اعلا و آرزوی همه ماست، رواست در این راه مشکلات و تلخی‌ها، ما را از ادامه این راه مقدس باز ندارد. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه ای انتخاباتی  خطاب به مردم ایران دلایل حضورش در عرصه انتخابات را تشریح و توصیه کرد: اگر اعتلای کشور و عزت و رفاه ملت در سایه نظام اسلامی هدف اعلاء و آرزوی همه ماست، رواست مشکلات و تلخی‌ها ما را از ادامه این راه مقدس بازندارد.

متن کامل  بیانیه انتخاباتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح ذیل است:
 
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
فعسی ان تکرهوا شیئاً و یجعل الله فیه خیراً کثیرا (سوره نساء - آیه 19).
 
ملت شریف، فهیم و متدین ایران اسلامی
 
از سال 1337 که عملاً وارد مبارزه علیه استبداد و استعمار شدم و اوج آن وقتی بود که امام (ره) رسما" نورافکن مبارزه را بدست گرفتند تا امروز، همواره  آنچه در توان جسمی و فکری خود داشتم، در جهت ایجاد عدل و اعتدال و اعتلای ملی، نشر معارف اسلام به ویژه مکتب اهل بیت(ع) و خدمت برای تأمین رفاه و آرامش مردم در نظام اسلامی، به‌کار گرفتم و تاکنون در این راه، ناملایمات و تیرهای زهرآگینی را به جان خریده و خواهم خرید و همیشه دعا و لطف خداوند و حمایت مردم به من روحیه ‌داده و خواهد داد.
 
از حدود یک سال پیش که زمزمه انتخابات ریاست جمهوری شروع شد، هر وقت فرصت دیدار با اقشار و صنوف مختلف مردمی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس، شخصیت‌ها، بزرگان دینی و دانشگاهی، فرهنگی، سیاسی، قضایی، هنرمندان، کارگران، صنعتگران، کشاورزان، ورزشکاران، زنان، جوانان و حقوقدانان برایم فراهم می‌شد، تأکید می‌کردند "در این مرحله که کشور دچار مشکلات و معضلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و مهم‌تر از آن، تهدید و تحریم خارجی و تفرقه سیاسی شده، انتظار دارند برای پاسداری از خون شهدا و رنج جانبازان و آزادگان و خانواده‌های ایثارگران و اعتلای کشور و رفاه فرزندان این مرزبوم وارد میدان شوم".
 
با توجه به آشنایی کاملی که با موانع حضور و مشکلات پیش رو داشتم و علی‌رغم میل خود و بستگان، برای کمک به خلق حماسه سیاسی، که آن‌را پیش شرط رسیدن به حماسه اقتصادی مورد تاکید رهبری می‌دانم در آخرین لحظات فرصت قانونی، ثبت‌نام کردم.
 
اینک خاضعانه از تمامی شما مردم عزیز ایران اسلامی و همه شخصیت‌ها و بزرگان دینی و علمی و دوستانی که چه قبل از ثبت‌نام و چه در مدت کوتاه پس از آن، اینجانب را مورد لطف و محبت صمیمانه خود قرار دادند، به‌ویژه کسانی که در سراسر کشور با برپایی ستادهای خودجوش مردمی، زحماتی را متحمل و متقبل شده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم و توصیه می‌نمایم که فرصت تقویت وحدت و همدلی را که در ستادها، میان نیروهای معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا ایجاد شد، به عنوان حُسن آغازی برای تداوم این حرکت حفظ کنند.
 
اگر اعتلای کشور و عزت و رفاه ملت در سایه نظام اسلامی، هدف اعلا و آرزوی همه ماست، رواست در این راه مشکلات و تلخی‌ها، ما را از ادامه این راه مقدس باز ندارد؛ زیرا برای حفظ نظام مقدسمان و ملت و کشورمان تحمل سختی‌ها و بی‌حرمتی‌ها شیرین است.

در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم/ سرزنش‌ها گر کند خار مغیلان غم مخور»



تاريخ : 1 / 3 / 1392برچسب:, | 8:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات از آغاز فعالیت تبلیغات انتخابات کاندیداهای ریاست‌جمهوری تا صبح روز ۲۳ خرداد خبر داد و گفت: مردم هوشیار ایران اسلامی با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی جهانیان را مبهوت خواهند کرد.

 
سید صولت مرتضوی دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات و رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، گفت: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی‌ آنها توسط وزارت کشور آغاز می‌شود لذا با توجه به انتشار اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت‌شده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، کاندیداها از هم‌اکنون می‌توانند تبلیغات رسمی خود را آغاز کنند.
 
وی افزود: با استناد به ماده 66 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیداها فرصت دارند تبلیغات خود را تا 8 صبح روز پنج‌شنبه 23 خرداد ادامه دهند.
 
مرتضوی با تأکید بر اینکه: "امیدواریم کاندیداها با التزام به قانون و اخلاق‌مداری سهم خود را در برگزاری جشن ملی در 24 خرداد ایفا کنند"، اظهار داشت: مردم هوشیار ایران اسلامی با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی جهانیان را مبهوت خواهند کرد.



تاريخ : 1 / 3 / 1392برچسب:, | 8:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

يک حقوقدان گفت: بر اساس قانون کانديداهاي رد صلاحيت شده رياست جمهوري حق اعتراض ندارند.
"سيد علي شاه‌صاحبي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با اعلام نظر شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت کانديداها و لزوم احترام به اين نظر اظهار داشت: خلاف حق اعتراضی که قانونگذار در قوانین و آئین‌نامه‌های انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی و شورای شهر پیش‌بینی کرده و حتی مرجع پذیرش و نحوه رسیدگی به آن‌را بیان کرده است در قانون انتخابات اين چنين نيست.

وي با بيان اينکه حق اعتراض براي نامزدها وجود دارد تصريح کرد: اما این امر در قانون انتخابات ریاست جمهوری ابهام داشته و در واقع چنین حق یا امکانی برای رد صلاحیت شدگان درنظر گرفته نشده است.

اين وکيل دادگستري خاطرنشان کرد: ابهام موجود در قانون رياست جمهوري به منزله قطعی بودن نظر شورای نگهبان و غیرقابل اعتراض بودن تصمیم اتخاذ شده است.



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد